Our story
ABC-TOKYO バレエ団の活動暦 オーストリア・バレエ・カンパニー(ABC)は1995年ウィーンで発足し、2004年に拠点を日本に移す。「ジゼル」や「眠れる森の美女」などの 古典から、コンテンポラリーまでの幅広いレパートリーを持ち、2005年、愛・地球博 (愛知万博)でのワルツ公演とNHK番組出演、2007年には、リン・チャー ルズの呼びかけに応じダンシング・フォー・エイズ・オーファン、ウィーンツアー、オーストラリア・ツアーなど、国内外で年間50公演を行う。 「ジャパ ニズム」(「雪女」)などの創作バレエは、各方面から高い評価を得る。オーストリア・バレエ・カンパニー(ABC)は古典バレエやコンテンポラリーの作品を上演し、定期的にゲストアーティストを招き、新人の振付家にも新作 を発表する場を与える。
2003 クリスティアン・マルティーヌと三谷梨央はウィーン地区・フェスティバルウィークに招かれ、優秀な生徒 4 人と共に「蝶々婦人」のウィー ンツアーを行う。ダンサーの才能と勢いに心動かされ、二人は東京・葛西のレンタルスタジオで団員11人のバレエ団を設立。
2004 2 月、ABC-Tokyo バレエ団(以下 ABC)の活動開始。 初舞台は、ウェスティンホテル東京でのウィーンオペラ舞踏会。VIP や秋篠宮殿下の前で、ウィーンのワルツを披露。 愛知万博「愛・地球博」にてオーストリアを代表し、5000 人の観客の前で演目を披露。
2005 同年夏、オーストリアにて後の ABC の代表作となるオリジナル小作品『ジャパニスム』を初披露。バレエを通じて日本を世界に紹介することが新たな使命となる。
2007 東京都心部の ABC 専用スタジオへ移転。 同年夏、リン・チャールズ主催のチャリティ・バレエ・ガラで、世界に名を馳せるバレエ団の看板スター達と共演、好評価を受ける。
2009 日本をテーマにした初のオリジナル作品『雪女』を発表。 日本で最初の全額奨学制のプロ養成バレエ学校オーストリア・バレエ・スクールを設立。
2010 「ジャパン・バレエ」第二弾、日本の有名なお伽噺である『浦島太郎』を発表 オーストリア・バレエ・スクール生徒が出演した全国バレエコンクールで二人は最優秀指導者賞を受賞
2012 「ジャパン・バレエ」第三弾、第二次世界大戦時を舞台にしたラブストーリー『京の雨傘』を発表。
2015 シンガポール、クアラルンプールにて『メサイヤ』、その他バレエ作品のツアーを行う。
2016 岸村こうきによる振り付け、『シンデレラ』、アシュリー•カーンによる振り付け、『スターアンドストライプス』がレパートリーに加わる。三谷梨央による新創作品『夢』が作られ、テレビで全国放送される。
2018 三谷梨央による、『レ•ミゼラブル』が振り付けされ、全国のテレビで放送される。
岸村こうきによる作品『赤い靴』が発表される。
沖縄へツアー公演。
2019 ABC東京は東麻布の新しいスタジオへ拠点を移す。
『メサイア』が全国のテレビで放送される。
三谷梨央の創作バレエ『不死鳥』が目黒パーシモンホールにて発表される。
ABC-TOKYOバレエ団がABC-TOKYOユースバレエ団として生まれ変わる。
2004 2 月、ABC-Tokyo バレエ団(以下 ABC)の活動開始。 初舞台は、ウェスティンホテル東京でのウィーンオペラ舞踏会。VIP や秋篠宮殿下の前で、ウィーンのワルツを披露。 愛知万博「愛・地球博」にてオーストリアを代表し、5000 人の観客の前で演目を披露。
2005 同年夏、オーストリアにて後の ABC の代表作となるオリジナル小作品『ジャパニスム』を初披露。バレエを通じて日本を世界に紹介することが新たな使命となる。
2007 東京都心部の ABC 専用スタジオへ移転。 同年夏、リン・チャールズ主催のチャリティ・バレエ・ガラで、世界に名を馳せるバレエ団の看板スター達と共演、好評価を受ける。
2009 日本をテーマにした初のオリジナル作品『雪女』を発表。 日本で最初の全額奨学制のプロ養成バレエ学校オーストリア・バレエ・スクールを設立。
2010 「ジャパン・バレエ」第二弾、日本の有名なお伽噺である『浦島太郎』を発表 オーストリア・バレエ・スクール生徒が出演した全国バレエコンクールで二人は最優秀指導者賞を受賞
2012 「ジャパン・バレエ」第三弾、第二次世界大戦時を舞台にしたラブストーリー『京の雨傘』を発表。
2015 シンガポール、クアラルンプールにて『メサイヤ』、その他バレエ作品のツアーを行う。
2016 岸村こうきによる振り付け、『シンデレラ』、アシュリー•カーンによる振り付け、『スターアンドストライプス』がレパートリーに加わる。三谷梨央による新創作品『夢』が作られ、テレビで全国放送される。
2018 三谷梨央による、『レ•ミゼラブル』が振り付けされ、全国のテレビで放送される。
岸村こうきによる作品『赤い靴』が発表される。
沖縄へツアー公演。
2019 ABC東京は東麻布の新しいスタジオへ拠点を移す。
『メサイア』が全国のテレビで放送される。
三谷梨央の創作バレエ『不死鳥』が目黒パーシモンホールにて発表される。
ABC-TOKYOバレエ団がABC-TOKYOユースバレエ団として生まれ変わる。
CORE VALUES
1. バレエは、誰にでも広く楽しんでもらえる芸術である。
2. 日本文化を生かし、新しいバレエスタイルを創ることによって、世界のバレエに貢献することができる。
3. ダンサーは、男女平等である。
4. 配役は、経済力やランクによらず、才能と実力によって決定されるべきである。
5. 芸術家であるダンサーが才能を完全に開花させるためには、バレエに専念できるオープンな環境が必要である。
6. バレエの基礎を徹底させることによって、真のエンターテインメントに必要な技術と芸術性を生み出す。
7. プロのダンサーはバレエ団に対して経済的負担を負うべきではない。報酬を受けるべきである。
(+1). 優れたダンサー、人を惹き付けるバレエ団、忘れられないパフォーマンス ... 究極的にこれらを生み出すのは愛と情熱である。
1. バレエは、誰にでも広く楽しんでもらえる芸術である。
2. 日本文化を生かし、新しいバレエスタイルを創ることによって、世界のバレエに貢献することができる。
3. ダンサーは、男女平等である。
4. 配役は、経済力やランクによらず、才能と実力によって決定されるべきである。
5. 芸術家であるダンサーが才能を完全に開花させるためには、バレエに専念できるオープンな環境が必要である。
6. バレエの基礎を徹底させることによって、真のエンターテインメントに必要な技術と芸術性を生み出す。
7. プロのダンサーはバレエ団に対して経済的負担を負うべきではない。報酬を受けるべきである。
(+1). 優れたダンサー、人を惹き付けるバレエ団、忘れられないパフォーマンス ... 究極的にこれらを生み出すのは愛と情熱である。
HISTORY
2003 - Christian Martinu and Rio Mitani were invited to perform at the Vienna District Festival Weeks, so they took four of their best students in Japan on tour with Madame Butterfly. Feeling the dancers' potential and momentum they decided to found a permanent ballet ensemble of eleven dancers in a rental studio outside of Tokyo.
2004 - In February 2004 ABC-Tokyo opened its doors. Their first performance was the Vienna Opera Ball in the Westin Hotel, where ABC danced Viennese dances in front of Japan's high society and Prince Akishino.
2005 - ABC was chosen to represent Austria at the World Expo in Aichi in front of an audience of 5000. ABC always kept close at heart the great classical ballets to constantly challenge the technical level of the company dancers. In the summer of 2005 ABC performed Japanism, their trademark piece for the first time at the "International Ballet Meeting" in Austria. With the creation of this work ABC entered into a new era. Up to this point ABC was most and foremost cultural ambassador for Austria in Japan. But now ABC had another mission. To represent Japan to the whole world through Ballet. ABC had a new identity.
2007 - ABC moved to a full time studio in downtown Tokyo.
That summer they performed Japanism at Lynne Charles' charity ballet gala alongside stars from the most renowned ballet companies in the world.
2009 - ABC presented its first original Japanese Ballet: Yuki Onna - The snow maiden, which featured Japanism as its center piece.
In the same year Rio followed her calling as ballet educator and founded the Austrian Ballet School, the first ballet academy in Japan to provide first class ballet education on full scholarship. Soon both Rio and Christian were awarded best teacher for their students' excellence at nationwide ballet competitions.
2010 - In the years to come Rio collaborated with ABC principal Alisa Takagi to create ABC's second and third original Japanese ballets. In 2010 Urashima Taro, a classic Japanese folk tale and in 2012 Umbrellas of Kyoto, a love story set during WWII.
2012 - Since its foundation ABC-Tokyo has opened five associated ballet schools in the Tokyo, Saitama, and Chiba area, educating over 250 students.
2015 - Tour to Singapore and Kuala Lumpur with Messiah and other ballets.
2016 - Cinderella is created by Koki Kishimura; Stars and Stripes by Ashley Kern from the Louisville Ballet and Rio Mitani's evening filling Yume/The Dream are added to the repertory.
2018 - Les Miserables is created by Rio Mitani and is broadcasted on national TV. Koki Kishimura adds The Red Shoes to the company's repertory.
2019 - The company moves into a new location downtown close to the Tokyo Tower. Rio Mitani's latest ballet From the Ashes premieres at the Meguro Persimmon Hall and internationally acclaimed dancers join this World Premiere and Ballet Gala.
ABC-TOKYO is reborn as ABC-TOKYO Youth.
2003 - Christian Martinu and Rio Mitani were invited to perform at the Vienna District Festival Weeks, so they took four of their best students in Japan on tour with Madame Butterfly. Feeling the dancers' potential and momentum they decided to found a permanent ballet ensemble of eleven dancers in a rental studio outside of Tokyo.
2004 - In February 2004 ABC-Tokyo opened its doors. Their first performance was the Vienna Opera Ball in the Westin Hotel, where ABC danced Viennese dances in front of Japan's high society and Prince Akishino.
2005 - ABC was chosen to represent Austria at the World Expo in Aichi in front of an audience of 5000. ABC always kept close at heart the great classical ballets to constantly challenge the technical level of the company dancers. In the summer of 2005 ABC performed Japanism, their trademark piece for the first time at the "International Ballet Meeting" in Austria. With the creation of this work ABC entered into a new era. Up to this point ABC was most and foremost cultural ambassador for Austria in Japan. But now ABC had another mission. To represent Japan to the whole world through Ballet. ABC had a new identity.
2007 - ABC moved to a full time studio in downtown Tokyo.
That summer they performed Japanism at Lynne Charles' charity ballet gala alongside stars from the most renowned ballet companies in the world.
2009 - ABC presented its first original Japanese Ballet: Yuki Onna - The snow maiden, which featured Japanism as its center piece.
In the same year Rio followed her calling as ballet educator and founded the Austrian Ballet School, the first ballet academy in Japan to provide first class ballet education on full scholarship. Soon both Rio and Christian were awarded best teacher for their students' excellence at nationwide ballet competitions.
2010 - In the years to come Rio collaborated with ABC principal Alisa Takagi to create ABC's second and third original Japanese ballets. In 2010 Urashima Taro, a classic Japanese folk tale and in 2012 Umbrellas of Kyoto, a love story set during WWII.
2012 - Since its foundation ABC-Tokyo has opened five associated ballet schools in the Tokyo, Saitama, and Chiba area, educating over 250 students.
2015 - Tour to Singapore and Kuala Lumpur with Messiah and other ballets.
2016 - Cinderella is created by Koki Kishimura; Stars and Stripes by Ashley Kern from the Louisville Ballet and Rio Mitani's evening filling Yume/The Dream are added to the repertory.
2018 - Les Miserables is created by Rio Mitani and is broadcasted on national TV. Koki Kishimura adds The Red Shoes to the company's repertory.
2019 - The company moves into a new location downtown close to the Tokyo Tower. Rio Mitani's latest ballet From the Ashes premieres at the Meguro Persimmon Hall and internationally acclaimed dancers join this World Premiere and Ballet Gala.
ABC-TOKYO is reborn as ABC-TOKYO Youth.
CORE VALUES
1. We believe that Ballet should be an accessible and entertaining art form for all audiences.
2. We believe that Japan can enrich the international ballet world through its own unique style influenced by Japanese culture.
3. We believe that female and male dancers are equal.
4. We believe that dancers should be chosen for roles according to their talents and abilities, as opposed to financial resources or ranks.
5. We believe that dancers, being artists, need an open and encouraging environment to develop their art to its fullest.
6. We believe in rigorous classical ballet training as a means to artistic virtuosity essential for true entertainment.
7. We believe that professional dancers should have no financial obligation towards their company, and should receive compensation for their work.
(+1). We believe that ultimately it is the love and passion that makes a great dancer, an exciting company, and an unforgettable performance.
1. We believe that Ballet should be an accessible and entertaining art form for all audiences.
2. We believe that Japan can enrich the international ballet world through its own unique style influenced by Japanese culture.
3. We believe that female and male dancers are equal.
4. We believe that dancers should be chosen for roles according to their talents and abilities, as opposed to financial resources or ranks.
5. We believe that dancers, being artists, need an open and encouraging environment to develop their art to its fullest.
6. We believe in rigorous classical ballet training as a means to artistic virtuosity essential for true entertainment.
7. We believe that professional dancers should have no financial obligation towards their company, and should receive compensation for their work.
(+1). We believe that ultimately it is the love and passion that makes a great dancer, an exciting company, and an unforgettable performance.