Pre-ABS 1
(7-9 years)
将来バレリーナ、又はダンサーになることを目標とする生徒を対象とするクラスです。真剣にバレエと向かい合う中、こどもたちが本来もつ想像力を生かす、楽しいレッスンを目指しています。
カリキュラム:
バレエの基礎、キャラクターダンス、音楽性、即興、公演出演。
Classes for children who want to become a ballerina or dancer in the future. Aimed at serious students, but incorporating many playful elements to develop the innate “little dancer”.
Curriculum:
Introduction to ballet basics, character dance, musicality, improvisation, performances.
レッスンスケジュール・CLASS SCHEDULE
Friday 金曜日
17:00-18:00 Ballet (Chris Martinu)
&
Saturday 土曜日
15:00-16:00 Ballet (Chris Martinu)
Costs 料金 (tax incl./税込):
Registration 入会: 11,000 Yen
Monthly tuition 月謝:
1 x/week 週1: 9,900 Yen
2 x/week 週2: 16,500 Yen
Pre-ABS 2
(9-11 years)
将来バレリーナ、又はダンサーになることを目標とする生徒が対象。Pre-ABS1より更に真剣にバレエと向かい合い、多くの舞台も踏みながらバレリーナへと成長します。
カリキュラム:
バレエの基礎、キャラクターダンス、音楽性、即興、公演出演。
Classes for children who want to become a ballerina or dancer in the future. We study more of the basic ballet steps and aim to do one handed barre lesson. With lots of performing opportunities we never forget to have fun in these pre professional classes.
Curriculum:
Introduction to ballet basics, character dance, musicality, improvisation, performances.
レッスンスケジュール・CLASS SCHEDULE
Friday 金曜日
17:00-18:00 Ballet (Rio Mitani)
&
Monday 月曜日
16:30-17:30 Ballet (Rio Mitani)
Costs 料金 (tax incl./税込):
Registration 入会: 11,000 Yen
Monthly tuition 月謝:
1 x/week 週1: 9,900 Yen
2 x/week 週2: 16,500 Yen
カリキュラム:
バレエの基礎、キャラクターダンス、音楽性、即興、公演出演。
Classes for children who want to become a ballerina or dancer in the future. We study more of the basic ballet steps and aim to do one handed barre lesson. With lots of performing opportunities we never forget to have fun in these pre professional classes.
Curriculum:
Introduction to ballet basics, character dance, musicality, improvisation, performances.
レッスンスケジュール・CLASS SCHEDULE
Friday 金曜日
17:00-18:00 Ballet (Rio Mitani)
&
Monday 月曜日
16:30-17:30 Ballet (Rio Mitani)
Costs 料金 (tax incl./税込):
Registration 入会: 11,000 Yen
Monthly tuition 月謝:
1 x/week 週1: 9,900 Yen
2 x/week 週2: 16,500 Yen
教師 Teachers
三谷 梨央 Rio Mitani神戸生まれ、1 才からウィーンに育つ。ウィーン国立バレエ学校を経てウィーン・コンセルバトリウム・バレエ科の公認バレエ 指導免許を取得。17才でオーストリア・バレエ劇場に入団し、まもなくソリストの役を与えられる。ウラジミール・ツカノフ、 ビルジニヤ・ツカノワ両氏に師事。1999年、視野を広めるべくアラスカへ渡り、ジュノー・ダンス・アンリミテッドの芸術監督を引き受ける。同時にニューヨーク、シアトル、ニュージャージー、アラスカ、オーストリア、フランスの各地でジゼル、 くるみ割り人形、ゼンツァーノの花祭り、レ・シルフィードの主役でゲスト出演。ニューヨークのアメリカン・バレエ・シアター にてダイアナ・カティエール氏に学ぶ。2001年、フュージョン・ダンス・カンパニーのソリストとしてシアトルへ招聘、パ シフィック・ノースウェスト・バレエの福祉プログラムの教師を務めたのち、ニュージャージーのアトランティック・コンテ ンポラリー・バレエ劇場のソリスト兼バレエマスターに就任。 2002年、故国日本に戻り、2004年、夫クリスティアン・マルティーヌと共にオーストリア・バレエ・カンパニー東京を設立。 2010年「ザ・バレコン東京」、2019年「国際バレエアワード」にて優秀指導者賞を受賞。
Rio Mitani was born in Kobe, Japan and raised in Vienna, Austria since the age of 1. She studied at the Vienna State Opera Ballet School and later with the Ballet Department of the Vienna Conservatory where she graduated with a diploma. At 17 she joined the Oesterreichisches Ballett Theater and soon was given soloist parts. There she deepened her studies with Vladimir and Virginia Tsukanov. To broaden her horizon, she took an offer as Artistic Director with Juneau Dance Unlimited, Alaska in 1999. At the same time she performed as guest artist classical leading roles such as Giselle, Sugar Plum Fairy, Flowerfest in Genzano, Les Sylphides and many others in New York, Seattle, New Jersey, Alaska, Austria and France. In NY she studied with Diana Cartier at the American Ballet Theatre. Rio then followed the invitation to be Soloist with Fusion Dance Company, Seattle and was also on the faculty of Pacific Northwest Ballet’s outreach program before she joined Atlantic Contemporary Ballet Theatre, New Jersey as Soloist and Ballet Master. In 2002 Rio decided to return to Japan and in 2004 founded ABC-Tokyo together with her husband Christian Martinu. She was awarded Best Teacher in 2010 at The Ballet Competition Tokyo, and in 2019 at the International Ballet Award. |
クリスティアン・マルティーヌ
|
ENDORSEMENTS FOR RIO MITANI AND CHRISTIAN MARTINU
"They are wonderful people, good technicians with extensive experience in both contemporary and classical works;
they are extremely hard working and disciplined in class."
Diana Cartier, American Ballet Theatre, New York
"Christian and Rio have a wealth of knowledge to give all of us.
There are few, if any, in the US who can boast their repertoire of teaching abilities."
Virginia L Niekrasz-Laurent, Director of Redwood Concert Ballet, Redwood, California